Logo
Jak zebrać 5 mln złotych w 20 minut?

Jakub Szczotka | 09.12.2020 r.

Świat nie zwalnia ani na chwilę

Żyjemy w zwariowanych czasach, prawda? W 2020 r. ten truizm jest aktualny jak nigdy dotąd — w końcu liczba bodźców, na które wystawione są nasze organizmy oraz prędkość, z jaką pędzimy od zadania do zadania, są coraz większe.

Nic więc dziwnego, że trend dbania o własne ciało, jego kondycję i zdrowie fizyczne jest mocno akcentowanym przekazem we współczesnych mediach. Zdecydowanie gorzej jest z higieną umysłową, o którą dbałość przebija się do świadomości masowego odbiorcy dopiero od niedawna, choć na szczęście także i ten nurt nabiera rozpędu.

 

 

Zdaje się, że kampania crowdfundingowa, wraz z produktami i usługami, firmy Heights może być miarą popularności tego trendu. Jednocześnie jej sukces to niejako dowód na wzrost poziomu wiedzy o tym, jak istotna jest kondycja naszego umysłu, a także kolejne świadectwo formowania się mody, by dbać o kondycję najważniejszego organu naszego ciała — mózgu.

Oczywiście produkt mający szlachetne założenie — wspomaganie zdrowia — to jedno, a 1 mln funtów (5 mln złotych) zebranych w 20 minut to drugie. Warto dodać, że pięć dni po starcie kampanii jej licznik wskazywał zebranie już 1,7 mln funtów (ponad 8 mln złotych). Co może być przyczyną tak ogromnego sukcesu? Ciężko wskazać jeden konkretny czynnik, prawdopodobnie jest to suma wielu składowych. 

Prosta i skuteczna kampania

Z pewnością dużym atutem tej kampanii była prostota jej przekazu; marka jasno zakomunikowała na jakim obszarze działa, jakie produkty/usługi chce zapewnić oraz jaki jest jej cel na przyszłość. Trudno też polemizować z narracją naturalnego wspierania mózgu, który, z czym również trudno się nie zgodzić, jest przedstawiony jako zdecydowanie najważniejszy organ człowieka.

 

 

Czym jest flagowy produkt spółki? To przede wszystkim mix naturalnych suplementów, który z założenia ma wspierać kondycję umysłową ludzkiego ciała na wszystkich płaszczyznach. Nie jest to najlepsze miejsce, by dyskutować nad skutecznością i zasadnością użytych przy jego sprzedaży haseł, faktem natomiast jest, że sama idea jest prosta — model subskrypcyjny, który kosztuje, w zależności od czasu trwania, około 40€ miesięczne.

Z pewnością nie jest to wygórowana cena dla klientów, w których Heights celuje. Dodatkowo firma niedawno poszerzyła swoją działalność o usługi cyfrowe —  wśród których prym wiedzie szybko nabierający popularności podcast.

Ambitne plany rozwoju

Kolejny aspekt to wycena spółki oraz projekcja potencjalnych przychodów. Jak możemy przeczytać na seedrs.com, wycena spółki została ustalona na poziomie 8,4 mln funtów (około 41 mln złotych), a equity oferowane w ramach emisji zostało ustalone na poziomie 16,93%.

A na co zostanie przeznaczona całość zebranej kwoty — 1,7 mln funtów? Główne wydatki — ponad 50% — to koszty marketingu i kreacji treści z nim związanych, pozostałe ~40% zebranych środków przeznaczonych zostanie na ulepszenie technologii produkcji i wprowadzanie nowych produktów na rynek. 

 

 

Spójrzmy, jak wyglądały zaprezentowane w kampanii, najnowsze wyniki finansowe spółki. W październiku przychód ze sprzedaży wyniósł 38 tysięcy funtów (co było 20% wzrostem w stosunku do poprzedniego miesiąca), w listopadzie liczba ta wzrosła jeszcze bardziej — do 49 tysięcy funtów. Churn rate, jakim chwali się Heights, wynosi 6%.

Także i w wypadku tego projektu nie można pominąć wpływu koronawirusa na wynik sprzedażowy. Jak przyznaje szefostwo Heights po pierwszym, wiosennym lockdownie sprzedaż subskrypcji na pakiety suplementów wzrosła aż o 60%, a biorąc pod uwagę, że właśnie przeżywamy powtórkę z historii, ostatni kwartał roku powinien być równie udany. 

Znani i lubiani użyczyli wizerunku

Swoją cegiełkę do sukcesu z pewnością przyłożyli także celebryci, którzy wsparli kampanię spółki — na szczególną uwagę zasługują: znany brytyjski aktor i komik — Stephen Fry oraz były mnich, a obecnie głównie internetowa persona i mówca motywacyjny — Jay Shetty (który może pochwalić się 11 mln like’ów na Facebooku i 7,5 mln obserwujących na Instagramie).

 

 

Wszystkie powyższe, dobrze przemyślane działania, plus korzystna dla firmy okoliczność w postaci globalnej pandemii, przełożyły się na ogromny sukces kampanii crowdfundingowej. Pozostaje nam pogratulować twórcom i uśmiechnąć się do siebie, że nawet w świecie, gdzie tak wiele rzeczy postawionych jest na głowie, dobrze przemyślany plan może przełożyć się na spektakularny sukces.

kategoria: Aktualnościchevron_right
Koperta
Zapisz się na alert inwestora,
a nie ominie Cię nic ważnego!

Zostaw nam swój e-mail, a:

check

dowiesz się o nowych prekampaniach emisjach

check

otrzymasz darmowy e-book „Vademecum inwestora”

check

powiadomimy Cię o najważniejszych zmianach na polskim rynku finansowania społecznościowego

Administratorem Państwa danych osobowych jest Emiteo sp. z o.o. z siedzibą w Koszalinie (75-712) przy ul.Wojska Polskiego 24-26. Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu wysyłki newslettera. Szczegółowe postanowienia dotyczące danych osobowych znajdują się w regulaminie newslettera - zapoznaj się z treścią regulaminu

Kontakt

Administratorem Państwa danych osobowych jest Emiteo sp. z o.o. z siedzibą w Koszalinie (75-712) przy ul.Wojska Polskiego 24-26. Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość wysłaną za pomocą formularza kontaktowego. Szczegółowe postanowienia dotyczące danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności - zapoznaj się z treścią

Discord
Emiteo sp. z o.o. (KRS nr 0000820021) z siedzibą w Koszalinie, adres: ul. Wojska Polskiego 24-26, 75-712 Koszalin, jest dostawcą usług finansowania społecznościowego i posiada zezwolenie na świadczenie usług finansowania społecznościowego (crowdfunding inwestycyjny) wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego (data wydania decyzji - 27.10.2023). Usługi finansowania społecznościowego, oferowane na platformie finansowania społecznościowego Emiteo, nie są objęte systemem gwarancji depozytów ustanowionym zgodnie z dyrektywą 2014/49/UE. Zbywalne papiery wartościowe lub instrumenty dopuszczone na potrzeby finansowania społecznościowego, nabyte za pośrednictwem platformy finansowania społecznościowego Emiteo, nie są objęte systemem rekompensat dla inwestorów ustanowionym zgodnie z dyrektywą 97/9/WE.